ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΕΩΣ 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ EXTRA ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
Κάτι καινούριο έρχεται φέτος στο Σχολείο Θεάτρου!
Πατήστε στην εικόνα για περισσότερες πληροφορίες:
(Προτεινόμενη ηλικία: 13+)
ΧΟΡΗΓΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
Το 1956 ο Γιάννης Ρίτσος γράφει την πρώτη εκτενή ποιητική σύνθεση από τις 17 της Τέταρτης Διάστασης, που αναδείχθηκε σ’ ένα από τα πιο αγαπημένα ποιήματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας∙ τη σονάτα του σεληνόφωτος, για την οποία και έλαβε το κρατικό βραβείο ποίησης.
Ο τίτλος του ποιήματος, που παραπέμπει στις αντίστοιχες δημοφιλείς συνθέσεις της ευρωπαϊκής μουσικής, οι οποίες διαρθρώνονταν σε δυο έως τέσσερα μέρη και γράφονταν για ένα ή δύο εκτελεστές, αναφέρεται στη διάσημη σονάτα του Λούντβιχ Μπετόβεν, το πρώτο μέρος της οποίας συνοδεύει την ιδιαίτερη αυτή εξομολόγηση της Γυναίκας με τα μαύρα∙ μέρος κι αυτό της σκηνοθεσίας του ποιήματος.
Ο τίτλος της ευρύτερης συλλογής, στην οποία εντάσσεται η σονάτα του σεληνόφωτος: «Τέταρτη Διάσταση», αναφέρεται σαφώς στην έννοια του χρόνου∙ έννοια κεντρική για τις περισσότερες ποιητικές συνθέσεις της συλλογής, καθώς το πέρασμα του χρόνου είναι αυτό που στενεύει τα εναπομείναντα περιθώρια ζωής, φέρνει τη φθορά, και εν τέλει υποτάσσει και τους πλέον υψηλόφρονες ανθρώπους.
Οι συνθέσεις της Τέταρτης Διάστασης έχουν παρόμοια μορφή∙ αποτελούν εξομολογητικούς μονολόγους, ηρωικών κυρίως προσώπων από την ελληνική μυθολογία, μπροστά σ’ ένα άλλο άτομο, που παραμένει όμως βουβό.
(…)
Για την ταυτότητα της Γυναίκας με τα Μαύρα ή καλύτερα για το πρόσωπο που ενέπνευσε τα βασικά στοιχεία της ηρωίδας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η μαρτυρία του ποιητή Δημήτρη Δούκαρη: Ήταν τότε που είχε πεθάνει ο σύζυγος της Μελισσάνθης και μετά, από σαράντα μέρες, μέσα στο βαρύ πένθος της μας είχε καλέσει με τη Ζωή Καρέλλη ένα βράδυ στο σπίτι της. Με τα μαύρα κρόσσια παντού τριγύρω. Με τις μαύρες γάτες που απόμειναν για συντροφιά στην ευγενική ποιήτριά μας. Είχα συγκινηθεί με το πένθος της, με την επιμονή της να μας συνοδεύσει «μέχρι πάρα κάτω». Και το «πάρα κάτω» δεν τελείωνε. Τότε πρόσεξα ένα τεράστιο φεγγάρι πάνω από την πλάτη της Μελισσάνθης. Είχαμε φτάσει πια στις σκάλες της οδού Αντωνοπούλου. Και τελικά η Μελισσάνθη επέστρεψε ολομόναχη, με την Πανσέληνο, στο σπίτι της. Την άλλη μέρα το πρωί ταραγμένος και συνεπαρμένος τα ιστορούσα όλα αυτά τα περιστατικά στον Γιάννη Ρίτσο. Και το πραγματικό μαγικό χέρι του ποιητή τα μετέτρεψε στη «Σονάτα του Σεληνόφωτος».
(Τα παραπάνω είναι απόσπασμα από την ανάλυση του ποιήματος από τον Κωνσταντίνο Μάντη στη σελίδα https://latistor.blogspot.com/2015/08/blog-post_14.html?m=1 )
Είμαστε πολύ περήφανοι που η παράστασή μας “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” του Φ. Γκ. Λόρκα είναι διαθέσιμη στο κανάλι μας και μπορείτε να την δείτε On Demand μέσω του more.com.
Η παράσταση δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία και καθοδήγηση της διευθύντριας του Σχολείου Θεάτρου του Θεατρικού Περίπλου, ηθοποιού, σκηνοθέτιδας και δασκάλας υποκριτικής, Μαρίας Καντιφέ, τον χειμώνα του 2021-2022 κατά τη διάρκεια της Καραντίνας για τον COVID-19 και ενώ οι διά ζώσης συναντήσεις είχαν απαγορευτεί.
Οι εκπαιδευόμενοι – ηθοποιοί δεν συναντήθηκαν ποτέ από κοντά! Όλη η δουλειά, οι πρόβες και το τελικό αποτέλεσμα έγιναν αποκλειστικά μέσω video-κλήσεων, κάνοντας την παράσταση αυτή την πρώτη ολοκληρωμένη παράσταση που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα με τον τρόπο αυτό, που σήμερα θα την κατατάσσαμε στην κατηγορία της digital performance.
Σας καλούμε να δείτε τη δουλειά μας αφού πρώτα έχετε γνώση της παραπάνω συνθήκης στην οποία δημιουργήθηκε. Για τον λόγο αυτό μπορείτε να παρακολουθήσετε πρώτα το παρακάτω video από το youtube, στο οποίο εξηγείται αναλυτικά η διαδικασία δημιουργίας της. Το video παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο The European Conference on Arts & Humanities (ECAH2024), που έγινε στο Λονδίνο τον Ιούλιο του 2024 από την δρ. Άννα Τζανιδάκη.
Πραγματικά ήταν ένας άθλος που όμως μας κράτησε ενεργούς σε μια περίοδο δύσκολη… Και το αποτέλεσμα μας έκανε πραγματικά περήφανους! Το θέατρο πάντα θα καταφέρνει να επιβιώνει γιατί αποτελεί ανάγκη των ανθρώπων…
*Η παράσταση μόλις ολοκληρώθηκε προβλήθηκε μέσω ομαδικής βιντεοκλήσης σε ένα κοινό περίπου 100 ατόμων.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΔΩ: BERNARDA-MORE
ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
Βασισμένο στο παραμύθι του Hans Christian Andersen “Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα”
Αυτή είναι η τέχνη μας…!
Να παίρνουμε ένα παραμύθι, ενός αγαπημένου παραμυθά και με τη μαγική κλωστή του θεάτρου , να προσπαθούμε να ενώσουμε τον θεατή με τον θεατρίνο, που όπως έχει αποδειχθεί και ιστορικά, βρίσκει πάντα, πάμπολλους τρόπους να επικοινωνεί….!
Δύο τσαρλατάνοι, μίμοι, γελωτοποιοί, μαζί με έναν “τρελό” των παλατιών μιας άλλης εποχής, ζωντανεύουν το παραμύθι πάνω στη σκηνή ,φέρνοντας διασκέδαση και προβληματισμό, ανακατεύοντας συνεχώς την αλήθεια με το χρόνο, το ψέμα με την ευφυία και την ψευδαίσθηση, φέρνοντας γέλιο, στο σήμερα μέσα από το χτες…!
Δημιουργώντας ένα χριστουγεννιάτικο αλληγορικό, ίσως και κάποιες στιγμές “εφιαλτικό”, ονειρόδραμα.
Ο Άντερσεν με το κείμενο του, που όπως λέει δεν είναι μόνο για παιδιά, μας δίνει ένα υπέροχο χαλί για να πατήσουμε και να χτίσουμε, μια απολαυστική παράσταση για όλη την οικογένεια και στο τέλος όλοι, μικροί και μεγάλοι, να φωνάξουμε σκεπτόμενοι την … ΓΥΜΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ!
Αν αυτό δεν είναι ψυχαγωγία , αγωγή της ψυχής…;!
Τότε τι είναι;
Σας ευχαριστούμε που και σε αυτό το ταξίδι του Θεατρικού Περίπλου είστε μαζί μας.
Καλή παράσταση!!!
Χρόνια πολλά!
Θωμάς Καντιφές
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ: