Ο μικρός Αντρέας συναντά τον θείο Ονειρούλη και μαζί ταξιδεύουν γελώντας τραγουδώντας παίζοντας , από εδώ μέχρι… το φεγγάρι ! Χαϊδεύοντας αρνάκια θα χαιρετίσουν τα 7 γυαλιστερά αστέρια, θα συναντήσουν τη μάγισσα με το σκοτεινό καζάνι και τον παραπονιάρη γατούλη της και θα ζήσουν πολλές περιπέτειες ανακατεύοντας γράμματα και χρώματα μαζί με ένα χιονάνθρωπο και ένα λευκό λαγό , ψάχνοντας να βρουν το θησαυρό του νερού … Θα τα καταφέρουν…; Ελάτε να τους βοηθήσουμε , όλοι μαζί , μικροί και μεγάλοι , σε μια πραγματικά , ονειρική παράσταση !!!
Το βιβλίο με το κείμενο του θεατρικού έργου “Χάμελιν” του Θωμά Καντιφέ κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ εκδοτική, με μια μοναδική εικονογράφηση από τον Θανάση Παπαθανασίου!
“Η ώρα στο Χαμελιν είναι περασμένη
κι η νύχτα στους κατοίκους ύπνο φέρνει.
[…] Μα σε ποιον ανήκει αυτή η παράξενη σκιά,
που στους δρόμους τέτοια ώρα περπατά;
Και μες στης νύχτας τη σιωπή
αρχινά να παίζει μια μουσική
απόκοσμη, σαν μαγική…”
Το έργο παρουσιάστηκε με πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία για πρώτη φορά τη σαιζόν 2022-23 από τον Θεατρικό Περίπλου στο Ρέθυμνο, σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ και Θωμά Καντιφέ.
Η εικονογράφηση του βιβλίου είναι εμπνευσμένη από την παράσταση.*
Στην μικρή πολιτεία του Χάμελιν είχαν αρχίσει να δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα λόγω της αύξησης των ποντικών και των αρουραίων. Τότε εμφανίστηκε ένας μυστηριώδης άντρας, ο οποίος υποσχέθηκε στον δήμαρχο της πόλης πως παίζοντας μουσική θα μπορούσε να εξαφανίσει τα τρωκτικά, ζητώντας για αντάλλαγμα μια μικρή αμοιβή. Ο δήμαρχος συμφώνησε και ο αυλητής πραγματοποίησε την υπόσχεση του. Όταν ήρθε η ώρα να πάρει την αμοιβή του όμως, ο δήμαρχος αρνήθηκε να του τη δώσει… Και τότε η ιστορία πήρε μια εντελώς διαφορετική τροπή …
“Τα παιδιά! Χάθηκαν τα παιδιά!”
ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΒΡΩ;
Στο βιβλιοπωλείο της ΚΑΠΑ εκδοτικής στην Αθήνα, Σόλωνος 103
Στο θέατρο του Θεατρικού Περίπλου
Αποστολή με boxnow. Επικοινωνήστε μαζί μας στο inbox
11 ΜΗΝΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ μέσα σε 7 λεπτά και 44 δευτερόλεπτα…
Επειδή όλο και περισσότεροι μας ρωτάτε πόση δουλειά χρειάζεται για να γίνει μια παράσταση, τώρα που προχωράμε προς το τέλος μοιραζόμαστε μαζί σας μια μικρή γεύση από την προετοιμασία του “Εγώ κι εσύ”.
“Εγώ κι εσύ”, Lauren Gunderson
Τελευταίες Παραστάσεις: 13,14,19 και 21 Ιουνίου
Ώρα: 21:30
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Εισιτήρια: 15 και 13 ευρώ (Μαθητές, Φοιτητές, ΑΜΕΑ)
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Διάρκεια: 100′
(Προτεινόμενη ηλικία: 13+)
Δύο προσωπικές αντωνυμίες, δύο δεκαεπτάχρονα παιδιά κι ένα μυστήριο βρίσκονται ξαφνικά σ’ ένα δωμάτιο, και μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία πολλαπλών αναγνώσεων ξεκινά. Μια ιστορία, στην οποία ο θεατρικός λόγος της Λόρεν Γκάντερσον συνομιλεί με την ποίηση του Γουόλτ Γουίτμαν, υπερβαίνοντας τον χώρο και τον χρόνο, ξεδιπλώνοντας εντέλει μια υπόθεση αλληγορική και την ίδια στιγμή ρεαλιστικά επίκαιρη. Που μας αφορά όλους. Γιατί το «Εγώ» και το «Εσύ» είναι… «Εμείς».
Για το Εγώ κι Εσύ, η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Η Μαρία Καντιφέ επιστρέφει με μια μοναδική ερμηνεία στη “Σονάτα του σεληνόφωτος” του Γιάννη Ρίτσου.
“Άφησε με να έρθω μαζί σου…” λέει η γυναίκα στον νέο και ένα ταξίδι στο παρελθόν, το παρόν, τη μοναξιά, το χρόνο και τη φθορά του, τη συνειδητοποίηση και την αποδοχή ξεκινά… Το αγαπημένο ποίημα του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη παίρνει σάρκα και οστά στη σκηνή όπως ποτέ ξανά…
Στο ρόλο της γυναίκας η ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΤΙΦΕ
μαζί της στη σκηνή ο Μάριος Μαραγκουδάκης
Σκηνοθεσία: Μαρία Καντιφέ
Σκηνικά: Θωμάς Καντιφές
Μουσική επιμέλεια: Μάριος Μαραγκουδάκης, Μαρία Καντιφέ
Φωτισμοί: Άννα Τζανιδάκη
Χειρισμός Ήχου: Ιωάννα Τρουλλινού
Βοηθοί: Θωμάς Καντιφές, Ανδρέας Διαμαντάκης
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
10, 17, 24 Ιανουαρίου 2025
Ώρα 21:15
Γενική είσοδος: 13 ευρώ
Θεατρικός Περίπλους, Φρυγανάκη 46, Ρέθυμνο
Τηλέφωνο Κρατήσεων: 6945458516
Διάρκεια: 35′
Μαρία Καντιφέ “Η Σονάτα του Σεληνόφωτος” (Φωτογραφία: Άννα Τζανιδάκη
Η σονάτα του σεληνόφωτος
Το 1956 ο Γιάννης Ρίτσος γράφει την πρώτη εκτενή ποιητική σύνθεση από τις 17 της Τέταρτης Διάστασης, που αναδείχθηκε σ’ ένα από τα πιο αγαπημένα ποιήματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας∙ τη σονάτα του σεληνόφωτος, για την οποία και έλαβε το κρατικό βραβείο ποίησης.
Ο τίτλος του ποιήματος, που παραπέμπει στις αντίστοιχες δημοφιλείς συνθέσεις της ευρωπαϊκής μουσικής, οι οποίες διαρθρώνονταν σε δυο έως τέσσερα μέρη και γράφονταν για ένα ή δύο εκτελεστές, αναφέρεται στη διάσημη σονάτα του Λούντβιχ Μπετόβεν, το πρώτο μέρος της οποίας συνοδεύει την ιδιαίτερη αυτή εξομολόγηση της Γυναίκας με τα μαύρα∙ μέρος κι αυτό της σκηνοθεσίας του ποιήματος.
Ο τίτλος της ευρύτερης συλλογής, στην οποία εντάσσεται η σονάτα του σεληνόφωτος: «Τέταρτη Διάσταση», αναφέρεται σαφώς στην έννοια του χρόνου∙ έννοια κεντρική για τις περισσότερες ποιητικές συνθέσεις της συλλογής, καθώς το πέρασμα του χρόνου είναι αυτό που στενεύει τα εναπομείναντα περιθώρια ζωής, φέρνει τη φθορά, και εν τέλει υποτάσσει και τους πλέον υψηλόφρονες ανθρώπους.
Οι συνθέσεις της Τέταρτης Διάστασης έχουν παρόμοια μορφή∙ αποτελούν εξομολογητικούς μονολόγους, ηρωικών κυρίως προσώπων από την ελληνική μυθολογία, μπροστά σ’ ένα άλλο άτομο, που παραμένει όμως βουβό.
(…)
Για την ταυτότητα της Γυναίκας με τα Μαύρα ή καλύτερα για το πρόσωπο που ενέπνευσε τα βασικά στοιχεία της ηρωίδας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η μαρτυρία του ποιητή Δημήτρη Δούκαρη: Ήταν τότε που είχε πεθάνει ο σύζυγος της Μελισσάνθης και μετά, από σαράντα μέρες, μέσα στο βαρύ πένθος της μας είχε καλέσει με τη Ζωή Καρέλλη ένα βράδυ στο σπίτι της. Με τα μαύρα κρόσσια παντού τριγύρω. Με τις μαύρες γάτες που απόμειναν για συντροφιά στην ευγενική ποιήτριά μας. Είχα συγκινηθεί με το πένθος της, με την επιμονή της να μας συνοδεύσει «μέχρι πάρα κάτω». Και το «πάρα κάτω» δεν τελείωνε. Τότε πρόσεξα ένα τεράστιο φεγγάρι πάνω από την πλάτη της Μελισσάνθης. Είχαμε φτάσει πια στις σκάλες της οδού Αντωνοπούλου. Και τελικά η Μελισσάνθη επέστρεψε ολομόναχη, με την Πανσέληνο, στο σπίτι της. Την άλλη μέρα το πρωί ταραγμένος και συνεπαρμένος τα ιστορούσα όλα αυτά τα περιστατικά στον Γιάννη Ρίτσο. Και το πραγματικό μαγικό χέρι του ποιητή τα μετέτρεψε στη «Σονάτα του Σεληνόφωτος».
Η Μαρία Καντιφέ στη “Σονάτα του Σεληνόφωτος” (Φωτογραφία: Γιάννης Μαθιουδάκης)Η Μαρία Καντιφέ στη “Σονάτα του Σεληνόφωτος” (Φωτογραφία: Γιάννης Μαθιουδάκης)Η Μαρία Καντιφέ είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και δασκάλα υποκριτικής. Ασχολείται επαγγελματικά με το θέατρο από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 και στη μακρά πορεία της έχει συνεργαστεί με σημαντικούς ανθρώπους του θεάτρου και έχει παίξει στις μεγαλύτερες σκηνές της χώρας όπως το Εθνικό Θέατρο, στο οποίο εργάστηκε για περίπου μια δεκαετία. Περισσότερες πληροφορίες εδώ ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΤΙΦΕ.
ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ!
Είμαστε πολύ περήφανοι που η παράστασή μας “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” του Φ. Γκ. Λόρκα είναι διαθέσιμη στο κανάλι μας και μπορείτε να την δείτε On Demand μέσω του more.com.
Η παράσταση δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία και καθοδήγηση της διευθύντριας του Σχολείου Θεάτρου του Θεατρικού Περίπλου, ηθοποιού, σκηνοθέτιδας και δασκάλας υποκριτικής, Μαρίας Καντιφέ, τον χειμώνα του 2021-2022 κατά τη διάρκεια της Καραντίνας για τον COVID-19 και ενώ οι διά ζώσης συναντήσεις είχαν απαγορευτεί.
Οι εκπαιδευόμενοι – ηθοποιοί δεν συναντήθηκαν ποτέ από κοντά! Όλη η δουλειά, οι πρόβες και το τελικό αποτέλεσμα έγιναν αποκλειστικά μέσω video-κλήσεων, κάνοντας την παράσταση αυτή την πρώτη ολοκληρωμένη παράσταση που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα με τον τρόπο αυτό, που σήμερα θα την κατατάσσαμε στην κατηγορία της digital performance.
Σας καλούμε να δείτε τη δουλειά μας αφού πρώτα έχετε γνώση της παραπάνω συνθήκης στην οποία δημιουργήθηκε. Για τον λόγο αυτό μπορείτε να παρακολουθήσετε πρώτα το παρακάτω video από το youtube, στο οποίο εξηγείται αναλυτικά η διαδικασία δημιουργίας της. Το video παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο The European Conference on Arts & Humanities (ECAH2024), που έγινε στο Λονδίνο τον Ιούλιο του 2024 από την δρ. Άννα Τζανιδάκη.
Πραγματικά ήταν ένας άθλος που όμως μας κράτησε ενεργούς σε μια περίοδο δύσκολη… Και το αποτέλεσμα μας έκανε πραγματικά περήφανους! Το θέατρο πάντα θα καταφέρνει να επιβιώνει γιατί αποτελεί ανάγκη των ανθρώπων…
*Η παράσταση μόλις ολοκληρώθηκε προβλήθηκε μέσω ομαδικής βιντεοκλήσης σε ένα κοινό περίπου 100 ατόμων.
Αυτή είναι η τέχνη μας…!
Να παίρνουμε ένα παραμύθι, ενός αγαπημένου παραμυθά και με τη μαγική κλωστή του θεάτρου , να προσπαθούμε να ενώσουμε τον θεατή με τον θεατρίνο, που όπως έχει αποδειχθεί και ιστορικά, βρίσκει πάντα, πάμπολλους τρόπους να επικοινωνεί….!
Δύο τσαρλατάνοι, μίμοι, γελωτοποιοί, μαζί με έναν “τρελό” των παλατιών μιας άλλης εποχής, ζωντανεύουν το παραμύθι πάνω στη σκηνή ,φέρνοντας διασκέδαση και προβληματισμό, ανακατεύοντας συνεχώς την αλήθεια με το χρόνο, το ψέμα με την ευφυία και την ψευδαίσθηση, φέρνοντας γέλιο, στο σήμερα μέσα από το χτες…!
Δημιουργώντας ένα χριστουγεννιάτικο αλληγορικό, ίσως και κάποιες στιγμές “εφιαλτικό”, ονειρόδραμα.
Ο Άντερσεν με το κείμενο του, που όπως λέει δεν είναι μόνο για παιδιά, μας δίνει ένα υπέροχο χαλί για να πατήσουμε και να χτίσουμε, μια απολαυστική παράσταση για όλη την οικογένεια και στο τέλος όλοι, μικροί και μεγάλοι, να φωνάξουμε σκεπτόμενοι την … ΓΥΜΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ!
Αν αυτό δεν είναι ψυχαγωγία , αγωγή της ψυχής…;!
Τότε τι είναι;
Σας ευχαριστούμε που και σε αυτό το ταξίδι του Θεατρικού Περίπλου είστε μαζί μας.
Καλή παράσταση!!!
Χρόνια πολλά!